С издигането на Apple в технологична суперсила всяко действие на компанията се следи много по-внимателно. Особено когато става дума за начините, по които се постигат огромните продажби и печалби. The New York Times също не пропусна да отдели на тази тема място на страниците си и резултатът е обширен материал, в който се поставят под съмнение принципите на компанията и действителното положение в китайските заводи, които произвеждат продуктите й. Като цитира бивши и настоящи мениджъри в Apple, изданието описва опасните условия на труд при доставчиците на компанията и липсата на контрол от нейна страна. В основата на всичко е сблъсъкът между желанието на Apple за ниски производствени разходи и бърза работа и действията на доставчиците и производителите, за да изпълнят изискванията, често за сметка на сигурността на работниците.
Дава се пример как след експлозия заради алуминиев прах в един от заводите на Foxconn Apple не е поискала да се въведе постоянна вентилация в заводите на всичките си партньори, което е довело до експлозия на друго място. Това може да се промени при желание на Apple - компанията е известна със стриктния контрол на мрежата си от доставчици и при желание лесно може да ги накара да променят работни условия. Наскоро компанията заяви, че извършва все повече проверки на партньорите си, но не е ясно дали наистина ще спре да работи с дадена компания, ако открие нарушения. Източниците на изданието са заявили, че Apple е спряла да работи само с 15 компании от 2007 г. досега. Разбира се, други компании използват същите заводи и са изправени пред същите проблеми, но твърдят, че не притискат толкова доставчиците да осигурят максимално ниска производствена цена.
Както посочват от The Verge, ако дори част от публикуваната информация е вярна, невероятно успешното (във финансово отношение) тримесечие, което наскоро отчете Apple, има своята реална човешка цена. И компанията не може да пренебрегне задълженията си да следи какви са условията на работа при партньорите й със същата строгост, с която контролира останалите аспекти от веригата на доставки на компоненти, сроковете на изпълнение или изисква възможно най-ниска производствена стойност. От друга страна и ние като потребители трябва да имаме ясна позиция по тези въпроси и изискваме от компаниите, от които купуваме новите си технологични играчки, да бъдат социално отговорни.
АКО, ТАЗИ СТАТИЯ ВИ ДОПАДА, МОЛЯ КЛИКНЕТЕ НА РЕКЛАМАТА ДО НЕЯ, ТАКА ДОПРИНАСЯТЕ ЗА РАЗВИТИЕТО НА БЛОГА.
Няма коментари:
Публикуване на коментар