Отслабващата икономика и по-ниските цени на конкурентните смартфони са причина за намаляващите продажби на iPhone в Европа, показват данни на европейската компания за пазарни проучвания Kantar. Премиерата наiPhone 4S е довела до ръст на пазарния дял на смартфона на Apple в Англия, Австралия и Щатите, но потребителите на континента са се оказали по-загрижени за собствения си бюджет, отколкото за новото устройство. За 12 седмици, приключили в края на ноември, пазарният дял на iPhone в Щатите се е увеличил до 36% от 25% преди година, а в Англия е нараснал от 21% до 31%. Във Франция обаче е намалял от 29% до 20%, а в Германия от 27% до 22%. Подобен е спадът и в Италия и Испания.
Обяснението на анализаторите е свързано с икономическата обстановка и мерките за справяне с кризата, които прилагат различните правителства. Те включват съкращения в бюджетните разходи и закриване на работни места, а и вниманието, което потребителите започват да обръщат на цената, е много по-голямо. В същото време пазарният дял на Android на различните европейски пазари се движи между 46% и 61%. В Германия делът на платформата е 61%, а там най-продаваният смартфон за периода от 12 седмици е Samsung Galaxy S II.
Няма коментари:
Публикуване на коментар